Napisz czego szukasz?
  • /
  • Edukacja
  • /
  • Event Marketing – cóż to takiego?
30 września 2015
2659 Wyświetleń

Event Marketing – cóż to takiego?

I stało się. Blog, który prowadzę od prawie 3 lat miał być głównie poświęcony obiektom i miejscom spotkań oraz ciekawym wydarzeniom branżowym i edukacji, ale jak widać z waszych maili do mnie – chcecie więcej! I dobrze. Cieszy mnie ten fakt ogromnie, bo dzięki temu mogę się rozwijać i ja. Z ankiety jaką ostatnio przeprowadziłam na blogu wynikło, że oprócz wspomnianych tematów jesteście bardzo zainteresowani tematem event marketingu. Wielu z Was pisało, że to dla nich zupełnie obcy temat, że nie ma na ten temat literatury a wiedzy w internecie jak na lekarstwo. Wielu wspominało, że wstępnie wie o co chodzi ale – chce wiedzieć więcej. Dlatego też od dziś na blogu zmiany. Pojawiła się nowa kategoria, która z czasem będzie uzupełniana o nowe wpisy. Zapraszam!

Ale do rzeczy. Terminologia branżowa jest bardzo szeroka i co inna szerokość geograficzna to można by powiedzieć, że to samo nazywamy ciut inaczej. Generalnie mówiąc o: branży eventowej, turystyce biznesowej, branży MICE, podróżach służbowych czy wydarzeniach biznesowych – mówimy o przemyśle spotkań (polecam książkę Krzysztofa Celucha „Przemysł spotkań. Wiedza, produkt, motywacja” , który w ciekawy sposób próbuję tą terminologię uporządkować oraz Leksykon przemysłu spotkań tego samego autora wydany przez MeetingPlanner.pl).

 W tych wszystkich wydarzeniach, które są organizowane przez instytucje, organizacje czy wreszcie firmy korporacyjne najważniejszy zawsze powinien być CEL wydarzenia. Gdy mamy już określony cel, warto przejść do NARZĘDZIA. Tych w obrębie event marketingu jest wiele. Może nim być np koncert jak seria koncertów Męskie Granie Grupy Żywiec, może to być pokaz mappingu jakiego np dokonała firma ORANGE na fasadzie Hotelu Novotel w centrum Warszawy , może to być maraton i seria eventów o podobnych charakterze jakich dokonuje np firma PZU czy Orlen, a może to też być niby zwykła konferencja dla najważniejszych klientów firmy jaką organizuje np Samsung (BUSINESS SUBMIT).

Ludzie lubią definicje, coś co wkują na pamięć i mogą powtarzać gdy nagle zostaną wyrwani do tablicy. Ja nie lubię. Zawsze szukałam swoich słów aby przedstawić znaczenie czegoś istotnego i tak też zrobię z event marketingiem 🙂

Po krótce można by powiedzieć, że event marketing to organizacja wydarzeń – eventów, które są narzędziem najczęściej promocyjnym, ale też wspierającym sprzedaż, wzmacniającym wizerunek firmy ale przede wszystkim służące do realizacji celów firmy jakiekolwiek by one nie były. Wiele osób w ostatnim czasie dostrzegło, że event marketing to jedno z najskuteczniejszych narzędzi komunikacji. Nie dość, że zauważyli to organizatorzy i zleceniodawcy to bardzo zadowoleni z tej formuły są odbiorcy czyli grupy docelowe poszczególnych eventów. Jak pokazują dane, odpowiednie dopasowanie eventu do właściwej grupy docelowej, oparte jednak na rzetelnej wiedzy na temat produktu lub usługi  to klucz do sukcesu, który widoczny jest na ostatnim etapie event marketingu czyli badaniu ROI (return on investment).

Tyle tytułem wstępu odnośnie tematu event marketingu, ale obiecuję, że już niebawem pojawi się kolejny post w tej tematyce.

Dodatkowo jeżeli interesuje Was ten temat serdecznie zapraszam na konferencje Event Biznes (www.eventbiznes.pl) , której mam zaszczyt pełnić funkcję Dyrektor Programowej 🙂 Konferencja odbędzie się 27.10.2015 w Warszawie w EXPO XXI. Organizatorem jest Stowarzyszenie Branży Eventowej. 

W poniedziałek na blogu pojawi się konkurs, w którym do wygrania będzie wejściówka na konferencję oraz wieczorną galę. Zapraszam!

 


3 komentarze

  1. Agnieszka

    Pani Anno w artykule poleca Pani książkę Krzysztofa Celucha „Przemysł spotkań. Wiedza, produkt, motywacja” czy wie Pani gdzie można ją kupić? Niestety nie mogę jej dostać 🙁 a u wydawcy widnieje informacja że nakład jest wyczerpany 🙁

    1. Agnieszka

      już jest 🙂 nowe II wydanie – właśnie dziś je dostałam 🙂

  2. Event marketing jest o tyle ciekawym narzędziem, że planowany jest w taki sposób aby być jak najbardziej ciekawym dla jego odbiorców. Nie dość że np. promuje markę, czy realizuje inne cele organizatora, to jeszcze przynosi wymierne korzyści dla uczestników eventu 🙂

Napisz odpowiedź

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*

*

code