Napisz czego szukasz?
  • /
  • Ciekawostki
  • /
  • Innowacje w branży spotkań – co to takiego?
Innowacje w branży spotkań – co to takiego?
1 października 2014
4820 Wyświetleń

Innowacje w branży spotkań – co to takiego?

Podziel się

shield-223326_640Już takie mamy czasy, że to co nowe nas kręci, jest pożądane i wyczekiwane. Żyjemy w czasach, których mocne parcie odczuwane jest w dążeniu do odkrywania, zaskakiwania i bycia pierwszym. Niestety też zauważyć można szybkie znudzenie nowością co prowadzi do zwiększonego zapotrzebowania na kolejne nowe produkty czy usługi. I tak w kółko…

Innowacje są pożądane w każdej branży i w każdej dziedzinie są niezwykle ważne aby się rozwijać, ułatwiać życie czy wreszcie je po prostu ulepszać. Mam jednak wrażenie, że żadna branża nie jest tak naszpikowana potrzebą innowacji i ciągłym parciem na coś nowego jak branża eventowa oraz szerokorozumiany przemysł spotkań. Tu ważne jest zaskoczenie i efekt WOW. Ważne? To w większości obowiązkowy punkt wydarzenia/eventu. Bez tego jest tak samo jak zawsze, wieje nudą, nie ma emocji, i nawet hektolitry ukochanej przeze mnie kawy nie pomogą.

Widząc zatem w maratonie branżowych wrześniowych spotkań konferencję organizowaną przez Stowarzyszenie Kongresów i Konferencji w Polsce „Innowacje w przemyśle spotkań” ucieszyłam się z podjęcia przez organizatora tak ważnego tematu i byłam niezmiernie ciekawa co nowego zaprezentują nam mówcy. Czy innowacja to głównie a może tylko albo aż technologia a może mówiąc o innowacji spojrzeć należy dalej, głębiej, bardziej nowocześnie? 🙂 Nie pozostało nic innego jak zatem wybrać się do Kielc, miejsca gdzie organizowane było spotkanie i posłuchać 🙂

DSC_0289      DSC_0280

Konferencja miała miejsce 26.09.2014 ale moja podróż rozpoczęła się już dzień wcześniej gdyż tego dnia w Targach Kieleckich odbywała się Gala Ambasadorów Kongresów Polskich organizowana przez Polską Organizację Turystyczną oraz SKKP. To bardzo ciekawe spotkanie, nagradzające tych, którzy przez lata pracują na to aby pozyskać organizację światowych kongresów dla naszego kraju. A praca ta zapewne nie należy do łatwych, bo co by nie mówić, i mimo, że jest coraz lepiej, to na tle chociażby Europy obiektowo jeszcze 🙂 (takie ciche marzenie 🙂 ) potęgą nie jesteśmy. Także wyrazy uznania dla laureatów się należą. Brawa!!!!!

81025_000_Exterior

A że obiekty spotkań moją miłością są, to w tym co by nie mówić krótkim czasie (1,5 dnia) postanowiłam przyjrzeć się bliżej, w miarę możliwości oczywiście, kieleckim lokacjom. Najwięcej czasu spędziłam w we wspomnianych Targach Kielce a dokładnie w Centrum Konferencyjnym, aczkolwiek jest jeszcze jeden obiekt, który od tego wyjazdu będzie bliski memu sercu – a mowa tu o hotelu Best Western Grand Hotel Kielce, który muszę przyznać baaardzo pozytywnie mnie zaskoczył o czym szerzej niebawem w oddzielnym wpisie.

 

 

Ale wróćmy do Innowacji i spotkania zorganizowanego przez SKKP. Powszechnie wiadomo, że oprócz nacisku na innowacje i nowości, pożądane są przede wszystkim efekty. Gorzej trochę z ich mierzalnością, aczkolwiek uczymy się jak to robić (a podczas tej konferencji uczył nas Elling Hamso z ROI Institute). Zastosowanie nowych technologii oraz innowacyjnych rozwiązań organizacyjno-programowych bez wątpienia ma nam ułatwić osiągnięcie upragnionych efektów, czego dowiodła kielecka konferencja. Oczywiście najbardziej z niej zapamiętam innowacje technologiczne jak:

  • aplikacje mobilne wykorzystywane podczas konferencji, ułatwiające networking oraz wzmagające aktywność uczestników – prezentacja firmy BSC S.A
  • interaktywne kaski pokazujące koncentrację uczestnika
  • gry interaktywne i tzw rozszerzoną rzeczywistość – prezentacja firmy Lemon&Orange
  • narzędzie internetowe ułatwiające pracę planistów przy porównywaniu ofert hoteli – meeting.pl
  • narzędzie usprawniające rejestrację i obsługę konferencji – syskonf.pl
  • wirtualnego spikera krążącego między uczestnikami na specjalnych kółeczkach z twarzą smart urządzenia 🙂 czy
  • bezprzewodowy mikrofon w postaci bryły rzucany między uczestnikami a czasem i w nich samych 🙂
    i jeszcze kilka nowinek zaprezentowanych przez Meeting Design Institute

20140926_164225ale technologia to nie wszystko. Innowacją tego wydarzenia było dla mnie spotkanie dwóch światów, rozmowa i próba znalezienia wspólnego języka między światem nauki, czyli akademickimi przedstawicielami oraz światem biznesu czyli praktykami branży. Grono akademickie reprezentowała naprawdę silna delegacja a wyniki swych badań nad branżą konferencyjną przedstawili naukowcy z takich uczelni jak: Wyższa Szkoła Promocji, Szkoła Główna Handlowa, Górnośląska Wyższa Szkoła Handlowa, Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, Akademia Wychowania Fizycznego w Katowicach, Uniwersytet Gdański czy Uniwersytet Szczeciński. Takie dobranie mówców uważam za sukces tej konferencji, to nawet pewnego rodzaju innowacyjność 🙂 Dialog między tymi dwoma światami jest niezbędny, a wspólne działania wręcz kluczowe do rozwoju przemysłu spotkań. Uważam, że niezbędną synergię możemy otrzymać tylko ze wspólnego połączenia pracy tych dwóch światów.

 

DSC_0424Bardzo ciekawe  były też wystąpienia mówców zagranicznych: wspomniany już Elling Hamso z Event ROI Institute (Norwegia), Aziz Keftouna, Goomeo (Francja), Ivo Miksy (Republika Czeska), prezydenta EFAPCO – jednak moim faworytem został Maarten Vanneste z Meeting Design Institute (Belgia), który w niezwykle ciekawy sposób a do tego z zastosowaniem nowej technologii (specjalistyczne oprogramowanie do wykładu online) opowiadał o nowinkach ze świata.

 

10660292_852549708097194_3345418224677704291_nNie jestem technologicznym ‚freakiem’, a duszę chyba jednak mam starą. Wciąż wolę czytać książki papierowe zamiast ebooków, a zamiast umawiać się na spotkanie poprzez aplikację wolę podejść i zwyczajnie zagadać. Ale to ja 🙂 Nie kwestionuję ani nie podważam znaczenia i ogromnej roli nowych technologii w branży, jestem nawet zdania, że wszystko co ułatwia bądź unowocześnia spotkania jest potrzebne, gdyż ją, branżę – rozwija. Chce natomiast zaznaczyć, że w tej pogoni za innowacjami w technologii nie możemy zapominać o innowacjach międzyludzkich, opartych na budowaniu nowych relacji, nawiązywaniu kontaktów, które w przyszłości może posłużą do zbudowania wyjątkowego dla branży projektu, który będzie bardziej innowacyjny i potrzebny niż kolejny bezprzewodowy sprzęt. Technologia nigdy nie zastąpi spotkania i rozmów, nie zastąpi potrzeby wymiany doświadczeń i tzw spotkania face to face. To tylko, chociaż można by spokojnie powiedzieć AŻ, narzędzie w ulepszaniu i ułatwianiu spotkań. Nie widzę jednak przyszłości w spotkaniach hybrydowych, ok, to narzędzie, które może wspomóc, ale nigdy nie zastąpi i nie da takich efektów jak spotkanie na żywo.

DSC_0507

 

Dlatego też bardzo się cieszę, że spotkanie dotyczące innowacji w 99% odbyło się w realu 🙂 To była bardzo dobra konferencja, będę z niecierpliwością wyczekiwała kolejnej edycji. 

a o nowinkach technologicznych w branży, które stosują głównie obiekty i miejsca spotkań też jeszcze nie raz tu opowiem 🙂 szykuję dla Was pewne technologiczno – eventowe zestawienie 🙂

 

 

 


Podziel się

3 komentarze

  1. Znakomity komentarz osobisty uczestnika/uczestniczki! To niestety rzadkość. Najczęściej po konferencjach czy debatach nie mamy czasu ani chęci do dodatkowego wysiłku(?) by podzielić się uwagami, skomentować lub zarekomendować. Dla organizatora czy wykładowcy to bezcenne! Szacun Aniu! SJW

    1. Anna Nowakowska

      Cała przyjemność po mojej stronie 🙂

  2. Przypomina mi się scenka z zakończenia kilku szkoleń w których uczestniczyłem. Każdy dostaje formularz satysfakcji ze szkolenia do wypełnienia.
    Chyba warto by hotele zaczęły robić to samo i po zakończeniu konferencji/szkolenia/eventu, wysyłały krótki, fajny i prosty formularz do wypełnienia przez organizatora.
    Było by nad czym pracować. I to świadomie.

Napisz odpowiedź

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*

*

code