Napisz czego szukasz?

TREND 2016 – Venue Hunting

Regularnie staram się czytać zagraniczną prasę, portale czy blogi dotyczące eventów. Zaglądam tam z czystej ciekawości ale też z głodu wiedzy eventowej – to niesamowite, że wciąż go mam 🙂 Julius (chociaż publikujących tak osób jest ostatnio coraz więcej) regularnie oprócz ciekawych wpisów publikuje również różne raporty m.in. ten dotyczący trendów na każdy rok. W bieżącej publikacji znalazło się ciekawych 10 propozycji ale mnie jak zwykle najbardziej ciekawią te, które związane są z lokalizacjami na eventy 🙂

Venue HUNTING – bo o  tym trendzie mowa znalazł się na 8 pozycji więc w sumie nie wysoko, ale wciąż w pierwszej 10 – więc ważny. O czym mowa? Oczywiście o poszukiwaniu wręcz polowaniu na lokalizację idealną na wydarzenie.

Nic odkrywczego? A jednak. Któż z nas codziennie nie odpala FB? Chyba każdy. To na tym portalu należę do kilku grup branżowych – dyskusyjnych, polecających i nie polecających różne ciekawe eventowe rozwiązania. Nie ma dnia aby w jednej z grup nie pojawiło się pytanie do jej członków: „Pomóżcie – szukam obiektu na…. dla…. co polecacie.” Można by powiedzieć – przecież sami doświadczeni, wiedzą jak szukać i gdzie – a jednak. Czasu mało, propozycje na lokalizacje trzeba podać już, strony www obiektów rodem z jurnala ale danych technicznych / eventowych to na  nich …. mało, dodzwonić się do obiektu z prośbą o ofertę – możliwe – ale otrzymać ofertę na już – zapomnij (i wcale się nie dziwię). Co więc zostaje? Wyszukiwarki obiektów.

Julius Solaris w swoim raporcie podał 3, które lubi a są to:

VENUEFORTEX

fastvenues

HEADBOX.COM

headbox 

SPLACER.CO

splacer

Przejrzałam i muszę przyznać, że ciekawe – do wszystkich treści nie masz dostępu bez logowania więc pełna analiza innym razem 🙂 Jak się okazało nie są to tylko zwykłe wyszukiwarki ale również eventowe platformy rezerwacyjne. Możesz więc wybrać, zarezerwować, dostać ofertę a nawet potwierdzić zamówienie. Dla mnie to trochę wciąż zbyt do przodu, ja potrzebuje dotknąć, poczuć, zobaczyć lokalizację… no ale świat nam gna żeby nie powiedzieć, że …. zapiernicza 😉 Więc kierunek rozwoju mamy w tej materii jasny.

Tak przedstawia się rynek zagraniczny – a jak jest w POLSCE. Ano ubogo. Platform tego typu jest jak na lekarstwo i o ile wyszukiwarek samych w sobie i mocno nieuaktualnionych jest sporo… o tyle konkretnych narzędzi już mniej, dlatego moja lista będzie bardzo krótka i podam tylko 2 nazwy – od razu zaznaczam, że wpis nie jest sponsorowany – to mój subiektywny odbiór.

Jak napisałam wyżej wyszukiwarek obiektów można znaleźć dużo w internecie, ale jakoś w większości są średnio prowadzone albo tylko z podstawowymi danymi. Ja lubię bardzo dwa adresy www:

portal konferencje.pl – dlaczego? jako chyba jeden z pierwszych zainwestował w dobrą wyszukiwarkę obiektów, wzbogaconą o rożne ciekawe informacje. Do tego cały czas uaktualnia bazę. Informacje są świeże, przejrzyście podane – jako pierwszy krok – super. Obiekty podzielone na kategorie, województwa, regiony. Do tego po wejściu na stronę wyskakuje informacja, że zawsze możesz do nich zadzwonić i udzielą Ci porady na temat obiektów. Oprócz wyszukiwarki znaleźć tu można wiele ciekawych i merytorycznych artykułów. Posiadają też bazę atrakcji na eventy. Lubię to!

konferencje 

platforma meeting.pl – to pierwsze w Polsce narzędzie dla event managerów i meeting plannerów oraz wszystkich tych, którzy chcą znaleźć, rozesłać zapytanie, otrzymać ofertę, negocjować i wreszcie podpisać umowę oraz doprowadzić do realizacji – za pośrednictwem internetu. Długo się broniłam przed tym narzędziem i uważałam, że to jeszcze za wcześnie na nasz rynek, ale widzę że niebywale jest to trend i niebawem platforma ta zawojuje rynkiem. Oczywiście mam swoją teorię, że dużego eventu (mam na myśli 300 – 1000 osób) poprzez to narzędzie nie powinno się realizować ale jak najbardziej mniejsze wydarzenia można. Korzystanie z tej platformy to na pewno oszczędność czasu a co za tym idzie i pieniędzy oraz….  porządek – duża zaleta: wszystko masz w jednym miejscu: wiadomości, oferty, analizę procesu negocjacji, porównanie cen i wiele wiele innych ciekawych rozwiązań. Mini wadą jest wciąż niezbyt duża liczba obiektów –  ale to akurat z tego co wiem zmienia się z dnia na dzień gdyż każdego dnia dołączają nowe lokalizacje, więc serwis się dynamicznie rozwija. Plus. Polecam każdemu, kto jeszcze nie miał okazji wypróbować i przetestować to narzędzie – a tych co korzystali chętnie podpytam o ich opinie. Feel free – miejsce na komentarze pod postem 🙂

meeting

 

Prawda jest taka, że konsumenci, zleceniodawcy i wszyscy Ci, którzy szukają obiektów na pobyt indywidualny, służbowy czy eventowy uodpornili się już na ten cały marketingowy słowotok i szukają konkretów, co potwierdza sukces takich platform jak HRS.pl, Booking.pl i innych. Tych konkretów dostarczają im porównywarki i platformy internetowe. Szybko, konkretnie i często za rozsądne pieniądze. Tak zgadzam się, że wybór obiektu na event to nie wybór bułki w sklepie a konsekwencje złego wyboru są znacznie wyższe ale… jak widać po zagranicznych trendach i tendencjach – to korzystanie z takich narzędzi jest jednym z kierunków rozwoju. Nie broni to oczywiście nikomu pojechać do obiektu, zwiedzić go, zapoznać się z ludźmi, poczuć – powiem więcej – nawet trzeba zrobić! Ale zanim pojedziemy – skorzystajmy z tego co oferuje nam Internet 🙂 bo oferuje fajne rzeczy, pomocne przede wszystkim – a w życiu trzeba sobie ułatwiać – a co!

Pełen raport Juliusa Solarisa – 10 Events Trends for 2016 – znajdziesz tu: http://books.eventmanagerblog.com/10-event-trends-2016/page/1 


One Odpowiedzi

  1. Jak to mówią, czas to pieniądz, tępo życia czasami jest zbyt duże a czasu jest ciągle mało dlatego nic dziwnego że takie platformy odnoszą sukces 😉 Jeżeli jest opcja takiego ułatwienia to czemu by nie skorzystać 😀 Bardzo fajny wpis pozdrowienia 😉 !

Napisz odpowiedź

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*

*

code