Napisz czego szukasz?
11348 Wyświetleń

7 cech event marketingu

Podziel się

Eventy  to już nie są zwykłe imprezki, to nie zbędny wydatek czy nieuzasadniony koszt przedsiębiorstwa. Obecnie event to skuteczne narzędzie biznesowe oczywiście skuteczne w momencie umiejętnego i odpowiedniego zastosowania a możliwości jest wiele. Jedną z nich jest wykorzystanie eventu jako narzędzia w komunikacji marketingowej. Możemy zaobserwować, że rośnie świadomość marketerów odnośnie skuteczności organizowanych wydarzeń, a także wzrasta poziom wymagań stawianych agencjom eventowym, które są organizatorami wydarzeń ale często też doradcami z zakresu zastosowania tego narzędzia. Event marketing to już poważna broń. To narzędzie promocji, wsparcia sprzedaży, wzmocnienia wizerunku marki / firmy ale przede wszystkim służące do realizacji celów przedsiębiorstwa. Narzędzie to ma też swoje określone cechy.

7 cech event marketingu

  • środowisko budowania relacji – B2B i B2C
  • wielopoziomowe narzędzie komunikacji – realizujące założone cele marketingowe
  • alternatywa dla tradycyjnych narzedzi – promocji
  • narzędzie angażujące emocjonalnie i tworzące świat marki
  • środek dotarcia do mediów i generator contentu/treści
  • platforma komunikacji, integrująca inne narzędzia marki
  • live campain i touchpoint – miejsce spotkań z marką

Branża eventowa w Polsce dynamicznie się rozwija i co cieszy – profesjonalizuje. Oprócz profesjonalnych agencji eventowych, lokacji czy podwykonawców na rynku mamy już profesjonalne media branżowe, konkursy, instytucje oraz kierunki edukacyjne. Dostęp do wiedzy z zakresu event marketingu i event managementu mamy również dzięki licznym spotkaniom branżowym . Oferta jest szeroka. A co z książkami? Czy literatura branżowa jest bogata?  Mamy kilka ciekawych publikacji. Jeżeli jesteś nimi zainteresowany/a to zapraszam TU: Kilka książek o eventach…..

Najnowszą pozycją na rynku jest moim zdaniem prawdziwa perełka i istne kompendium wiedzy z zakresu event marketingu a mowa tu o książce „Event marketing w Zintegrowanej Komunikacji Marketingowej” , którą śmiało mogę nazwać pierwszą tak kompleksową publikacją w Polsce.  Autorami są Magda i Piotr Jaworowicz i to właśnie w ich publikacji znalazło się owe 7 wyżej wymienionych cech event marketingu

W nowoczesnym zarządzaniu marketingowym kluczowe miejsce zajmuje integracja: potrzeb klienta, wartości marki i instrumentów komunikowania. To podejście streszcza się w idei nowoczesnej Zintegrowanej Komunikacji Marketingowej, w której, obok mediów tradycyjnych i nowych, istotne miejsc zajmuje event marketing – stosunkowo nowe narzędzie komunikacji, dobrze uzupełniające dotychczasowy katalog ZKM – mówi Piotr Jaworowicz, współautor książki.

– Eventy zawdzięczają swoją popularność przede wszystkim temu, że są miejscem niezwykłych spotkań konsumentów i marek, podczas których powstają unikalne możliwości: zaprezentowania produktów w działaniu, przedstawienia świata wartości marki i zaproszenia do niego konsumenta. Stanowią również platformę komunikacji, która stwarza przestrzeń do funkcjonowania mediów i daje możliwość produkowania atrakcyjnej treści – dodaje Magdalena Jaworowicz, druga współautorka publikacji.

Książka składa się z trzech głównych części. Pierwsza dotyczy umiejscowienia event marketingu w nowoczesnej kompozycji narzędzi Zintegrowanej Komunikacji Marketingowej. Druga obszernie ujmuje kwestie definicji „eventu” i „event marketingu”, jego cech, jako kanału komunikacji, a także skuteczności i efektywności. Przytoczone zostały również przykłady organizacji wielkich wydarzeń na świecie na przestrzeni wieków. Trzecia część to charakterystyka polskiej branży eventowej, która prężnie się rozwija oraz opis kluczowych dla branży zawodów, m.in. event managera oraz event communications managera. W ostatniej części książki znajdziecie też i moje wypowiedzi oraz cytowania moich wpisów z bloga 🙂  (cudowne uczucie 🙂 )

Książka zawiera wypowiedzi prawie 40 ekspertów-praktyków, zajmujących się działalnością w zakresie event marketingu i komunikacji marketingowej. Te wypowiedzi „prosto z rynku” stanowią unikalną wartość publikacji, odnoszą się do codziennych realiów pracy branży. W tym gronie znalazły się uznane postaci świata eventów: dyrektorzy i kierownicy działów marketingu funkcjonujący po stronie zleceniodawców, właściciele agencji eventowych, event managerowie i event communications managerowie, dyrektorzy i stratedzy z domów mediowych, redaktorzy naczelni mediów branżowych, branżowi blogerzy, dyrektorzy i właściciele firmy świadczących usługi dla branży oraz freelancerzy.

Publikacja ukazała się na początku października 2016 nakładem Wydawnictwa Difin i jest dostępna m.in. w księgarni internetowej:

www.ksiegarnia.difin.pl/marketing/27/event-marketing-w-zintegrowanej-komunikacji-marketingowej/piotr-jaworowicz/2746.

 

*******************************

Autorzy książki:

event_marketing_w_zkm_okladkadr Piotr Jaworowicz – praktyk i teoretyk marketingu oraz komunikowania.
Kierownik Działu Projektów Eventowych i Mediów Społecznościowych PKN Orlen. Organizator eventów, w których wzięło udział łącznie ponad 700 tys. osób (m.in. Orlen Warsaw Marathon, VERVA Street Racing). Naukowo zajmuje się badaniem komunikacji marketingowej, politycznej i nowych mediów. Autor artykułów oraz książek nt. komunikowania i marketingu.

dr Magdalena Jaworowicz – praktyk marketingu, wykładowca, coach, trener wystąpień, copywriter.
Zawodowo odpowiada za komunikację marketingową w japońskiej firmie Omron Electronics. Organizatorka licznych eventów w obszarze B2B (targi, wyjazdy incentive, seminaria). Naukowo zajmuje się komunikowaniem politycznym oraz analizą zawartości mediów. Wykłada zintegrowaną komunikację na UW, USWPS oraz na studiach MBA na Uczelni Łazarskiego. Publicystka, autorka książek o tematyce marketingu.

 

 


Podziel się

One Odpowiedzi

  1. Agencja w której pracuję (Art Zone Events) zorganizowała niedawno duże, bardzo eleganckie wydarzenie jubileuszowe dla jednego z klientów. Event był zorganizowany w prestiżowym miejscu, z wieloma akcentami artystycznymi, występem wielkiej gwiazdy światowej sceny muzycznej i ogromną dbałością o detale. Mówiąc krótko, było bogato. Niedługo po wydarzeniu okazało się, że firma została korzystnie sprzedana. Ten przykład potwierdza teorię o tym, że eventy firmowe to bardzo silne narzędzie promocyjne i wspierające cele przedsiębiorstw.

Napisz odpowiedź na Katarzyna Anuluj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

*

*

code