Napisz czego szukasz?
Miejsce ma znaczenie

Miejsce ma znaczenie

Podziel się

phpThumb_generated_thumbnailjpgWelcome Festival – dwudniowe spotkanie poświęcone tematyce szerokorozumianego marketingu miejsc podczas, którego uczestnicy mają możliwość wysłuchania interesujących prelekcji o budowaniu silnych marek miejsc ale również uczestniczą w gorących dyskusjach poświęconych współpracy międzysektorowej pomiędzy administracją państwową i światem biznesu. Świetna inicjatywa, rewelacyjne spotkanie, bardzo merytorycznie bogate. A najbardziej ucieszyło mnie to, że wszystkie poruszone zagadnienia krążyły wokół jednego zasadniczego tematu a mianowicie – znaczeniu eventów, ich roli i ogromnej rangi w budowaniu marki miejsca. Jak się okazuje, i na co zwrócili też uwagę uczestnicy Festiwalu, to nie ulotki, bilbordy czy spoty reklamowe są najważniejszymi działaniami w budowaniu silnych marek miejsc lecz właśnie wszelkie, najlepiej długofalowe wydarzenia, które przede wszystkim budzą emocje ale również zapadają długo w pamięci zarówno mieszkańców jak i turystów. Nowo odwiedzające lub powracające do danego miejsca osoby to nie tylko tradycyjni turyści czyli zwiedzający miejsca, zabytki itp., to coraz częściej turyści biznesowi przyjeżdzający w interesach.

Jak pokazuje raport The Travel & Tourism Competitveness 2013 niestety pod względem oferty turystycznej dla biznesu jesteśmy na 3 miejscu od końca. Tę informację do serca powinni mocno wziąć sobie zarządcy obiektów, managerowie hoteli, centrów konferencyjnych i wystawienniczych czy wreszcie włodarze miast i regionów, gdyż jak widać sektor ten ma ogromny potencjał rozwoju w naszym kraju. Nie bez znaczenia będzie też rosnące zainteresowanie i wreszcie docenienie przez świat biznesu – eventów, które na dobre zaczynają zajmować miejsce w planach marketingowych przynosząc tym samym znaczący zwrot z inwestycji i wzrost rozpoznawalności marki a jednocześnie  jej pozytywne skojarzenia. Już od dłuższego czasu rynek eventowy w Polsce prężnie się rozwija. Odpowiedzią na ten dynamiczny  rozkwit organizacji wydarzeń jest powstawanie coraz większej ilości miejsc eventowych. W ostatnich dwóch latach dużo mówiło się o stadionach jako nowych obiektach. W dziedzictwie po EURO 2012 oprócz tradycyjnych rozgrywek sportowych należy jak najszybciej ożywić eventowe emocje. W tej kwestii prężnie działa m.in. Stadion Narodowy udowadniając na każdym kroku, że nie jest tylko areną piłkarską. Pozostałe obiekty sportowe również podejmują działania starając się ściągać jak największą ilość koncertów i festiwali na swoje areny. Coraz częściej też, co ogromnie cieszy, obiekty te są również miejscem korporacyjnych eventów. O tym jak wielkie znaczenie ma budowa areny wielofunkcyjnej mówił m.in. podczas Welcome Festivalu 2013 – Daniel Garcia, technical and Event director, Commerzbank Arena. Wielofunkcyjność obiektów, ich szerokie spektrum możliwości organizacji różnorodnych eventów to największa zaleta jaką doceni każdy Event Manager. O tym jak zwykły, standardowy hotel to już w obecnych czasach za mało aby odgrywać znaczenie na rynku eventowym przekonało się wielu hotelarzy, którzy widzą migrację biznesu w stronę nowoczesnych obiektów konferencyjnych i centrów biznesowych. W Polsce widoczny jest trend powstawania nowych obiektów hotelarskich, które coraz częściej stają się centrum eventowego życia. Oprócz nowych hoteli i centrów konferencyjnych także istniejące już obiekty, dzięki modernizacji oraz rozbudowie zmieniają swoje oblicze. Jednak wraz ze wzrostem i rozbudową infrastruktury miejsc, rosną również wymagania organizatorów odnośnie cech danych lokalizacji.

W Polsce drzemie niezwykły potencjał rozwoju branży eventowej i turystyki biznesowej, dlatego tak bardzo cieszy, że możemy obserwować rozkwit wielofunkcyjnej infrastruktury, która przede wszystkim będzie ułatwiała ale również zapewniała niezapomniane wrażenia i doznania z eventów. Jak mówi hasło reklamowe Stadionu Narodowego – miejsce ma znaczenie – teraz należy tylko odpowiednio te miejsca wykorzystać. Z pewnością wykorzystanie to przyczyni się do wzrostu rozpoznawalności regionów i miejsc oraz budowania ich silnych marek, a co za tym idzie odpowiedniego rozkwitu marketingu miejsc.

Artykuł ukazał się w szerszej wersji w magazynie BRIEF w wydaniu grudzień 2013


Podziel się

Napisz odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

*

code